بررسی تخصصی

نکات مهم هنگام خرید سرور HP

نکات مهم هنگام خرید سرور HP

داشتن یک مکان امن برای ذخیره تمام داده‌های کسب و کار شما بسیار مهم است. چه یک کسب‌ و کار کوچک باشید که نیاز روزافزونی به فضای ذخیره‌سازی جمعی دارید یا یک کسب‌ و کار بزرگ که به‌دنبال ارتقای سیستم خود است، وقتی آماده خرید و انتخاب سرور هستید، باید چندین نکته را در نظر بگیرید. در اینجا پنج نکته وجود دارد که باید هنگام خرید سرور HP به آن توجه کنید.

عوامل مهم در خرید سرور مناسب کسب و کار

1. بودجه مورد نیاز خرید سرور

بودجه مورد نیاز برای خرید سرور

زمانی که به خرید سرور برای کسب و کار خود فکر می کنید، بودجه یک نکته مهم است. سرورها ارزان نیستند! در واقع، بسته به مشخصات یا مدل خاص، می توانند ده‌ها هزار قیمت داشته باشند. قبل از شروع خرید، تعیین کنید که کسب و کار شما چه توانایی‌هایی دارد. هنگامی که قیمت مقرون به صرفه‌ای تعیین کردید، سپس می‌توانید انواع سرور را بر اساس نام تجاری، اندازه و جزئیات ضمانت در نظر بگیرید.

2. برندهای مختلف سرور

برندهای مختلفی از سرورها در بازار وجود دارد، اما برخی از آن‌ها از بقیه معتبرتر هستند. هنگام انتخاب سرور، قابلیت اطمینان باید مورد توجه اولیه قرار گیرد. به طور کلی، برندهای معروف مانند HP، Dell و Lenovo گزینه‌های خوبی در دسترس دارند. تصمیم نهایی خود را بر اساس مشخصات و نیازهای منحصر به فرد شرکت خود قرار دهید. با بررسی‌های آنلاین مشورت کنید، در مورد مشخصات فنی محصول تحقیق کنید و از سایر متخصصان در صنعت خود بخواهید تا مطمئن شوید که انتخاب خوبی دارید.

3. انتخاب سرور و فضای نگهداری آن

خرید سرور HP از ماهان شبکه ایرانیان

سرورها در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند، بنابراین باید همیشه قبل از خرید، فضای کاری خود را در نظر بگیرید.

سه نوع اصلی سرور وجود دارد: تاور، رک مونت، تیغه‌ای

  • سرورهای Rack Mount، همانطور که با نام آنها مشخص است، در یک قفسه نصب شده اند و دارای اندازه ای هستند.
  • سرورهای تاور روی یک پایه روی زمین قرار دارند و می توانند نسبتا کوچک یا بزرگ باشند.
  • سرورهای Blade معمولاً نازک‌تر و فشرده‌تر هستند، اگرچه دارای معایبی مانند ظرفیت محدودتر هستند.

همچنین بخوانید: مقایسه سرور رکمونت و سرور Blade

4. ذخیره سازی مورد نیاز در سرور

ذخیره سازی داده‌ها در هنگام خرید سرور مورد توجه اصلی است. سرورهای مختلف ظرفیت های ذخیره سازی متفاوتی دارند. اگر تجارت شما بزرگ است یا به سرعت در حال رشد است، ممکن است بخواهید سروری با فضای ذخیره سازی بیشتر از آنچه در حال حاضر نیاز دارید انتخاب کنید. اگر یک کسب و کار کوچک دارید یا نیازهای حداقلی دارید، می‌توانید گزینه ساده‌تری را در نظر بگیرید. همیشه اطمینان حاصل کنید که سروری که خریداری می‌کنید حداقل 30 درصد فضای بیشتری از آن‌چه در حال حاضر برای پشتیبانی از رشد آینده نیاز دارید، دارد.

5. مدیریت و استفاده از سرور

مدیریت سرور HP

اگر سرور شما در آخر هفته از کار بیفتد، آیا فردی در کسب و کار خود دارید که تسلط کاملی به فناوری اطلاعات داشته باشد و بتواند مشکلاتی را که ممکن است پیش بیاید مدیریت کند؟ اگر مطمئن نیستید یا پاسخ منفی است، می‌خواهید مطمئن شوید که شرکتی که سرور را از آن خریداری می‌کنید، پشتیبانی فنی ارائه می‌دهد.

ما در انبار سرور این گزینه را برای خرید قراردادهای خدمات و نگهداری با سرور اچ پی شما ارائه می دهیم. اگر قبلاً با یک شرکت فناوری اطلاعات کار می کنید، قبل از انتخاب سرور خود با آن‌ها صحبت کنید تا مطمئن شوید که از هر برندی که مد نظر شماست پشتیبانی می کند.

سرور یک سرمایه گذاری بزرگ برای کسب و کار شما است. قبل از خرید نهایی، عواملی مانند بودجه، نام تجاری و نیازهای ذخیره سازی خود را ارزیابی کنید. ثبات و امنیت داده های کسب و کار شما ارزش تلاش را دارد تا اطمینان حاصل شود که انتخاب سرور شما برای نیازهای شرکت شما مناسب است.

اگر می‌خواهید خرید مطمئنی داشته باشید کافی‌است وارد صفحه استعلام قیمت سرور ماهان شبکه ایرانیان شوید و فرم موجود در صفحه را پر کنید. ما درخواست شما را بررسی می‌کنیم و با شما تماس می‌گیریم.

2 دیدگاه در “نکات مهم هنگام خرید سرور HP

  1. صادق قنبری گفت:

    مکمن هست در زمان های مختلف خرید سرور اچ پی تفاوت هایی داشته باشید بودجه رکن اساسی هر خریدی هست با بهترین بودجه بهترین خرید سرور را انجام بدهید و حتما با پشتیبانی ماهان شبکه ایرانیان مشورت انجام بدهید و صرفا مطالعه مقالات بسنده نکنید.

  2. صادق قنبری گفت:

    خیلی عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *