بررسی تخصصی

راهنمای خرید بهترین ورک استیشن

راهنمای خرید ورک استیشن
با خرید بهترین ورک استیشن HP می‌توانید یک جهش بزرگ کاری را تجربه کنید. در مقاله راهنمای خرید بهترین ورک استیشن ، به بررسی چند مدل از ورک استیشن‌های HP می‌پردازیم تا خریدی مطمئن داشته باشید.

خرید بهترین ورک استیشن

خرید بهترین ورک استیشن

ورک استیشن نسخه پیشرفته‌تر رایانه‌های معمولی است که برای کاربردهای خاصی طراحی شده است. Workstation توانایی پردازش کارهای سنگین برای بیش از یک کاربر را فراهم کرده و به همین خاطر بیشتر مناسب شرکت‌های بزرگ است. ورک استیشن می‌تواند به صورت همزمان چندین نمایشگر مختلف را پشتیبانی کند تا کاربران مختلف بتوانند از آن استفاده کنند. ورک استیشن سخت افزار قدرتمندی دارد و شامل موارد زیر است:

سخت افزار Workstation

پردازنده: ورک استیشن می‌تواند بیش از یک پردازنده داشته باشد که نتیجه‌اش قدرت پردازش بسیار بالای آن است. در صورتی که نوع کاربری شما نیازمند پردازش بالا است، باید از ورک استیشن استفاده کنید تا از توان پردازنده‌ها بهره ببرید.

کارت گرافیک: ورک استیشن‌های اچ پی غالبا از کارت گرافیک NVIDIA استفاده می‌کنند یا اگر دقیق‌تر صحبت کنیم، از کارت گرافیک‌های سطح بالای NVIDIA Tesla GPU بهره می‌برند. طراحی ورک استیشن به گونه‌ای است که می‌تواند چندین کارت گرافیک قدرتمند را پشتیبانی کند. هرچقدر که سی پی یو حجم کاری کمتری داشته باشد، سیستم بهتر می‌تواند عمل کند.

رم: تعدادرم‌هایی که یک ورک استیشن می‌تواند پشتیبانی کند، حداقل دوبرابر یک PC است. ورک استیشن از DIMM‌های کوچک‌تری هم استفاده می‌کند که به مراتب مقرون به صرفه‌تر است. افزایش ظرفیت رم در ورک استیشن منجر به ارتقای محسوس سرعت آن هم شده که با توجه به نوع کاربری خاص آن یک ضرورت به حساب می‌آید.

اگرچه افزایش رم احتمال بروز خطا را افزایش می‌دهد، اما در ورک استیشن‌ رم‌ها از فناوری ECC بهره می‌برند که می‌تواند تا حد زیادی از این ارورها جلوگیری کند. ECC خطاهای احتمالی را پیش از آن که به سیستم آسیبی برساند شناسایی و اقدام به رفع آن‌ها می‌کند.

هارد درایو: از آن جایی که اساسا ورک استیشن برای کارهای قدرتمند به وجود آمده، هارد درایو‌های مورد استفاده در آن نیز از نوع SSD است. هارد SSD امکان ذخیره‌سازی گسترده داده‌ها با حداکثر سرعت را فراهم می‌سازد. ورک استیشن‌ها می‌توانند چندین هارد SSD را در خود جای دهند. همچنین امکان پشتیبانی از تکنولوژی Raid نیز در ورک استیشن وجود دارد که علاوه بر افزایش امنیت سیستم و متناسب با نوع رید، مزیت‌های متنوعی به همراه دارد.

با بررسی دقیق‌تر هرکدام از موارد بالا می‌توان به تفاوت‌های برجسته‌ای که ورک استیشن با PC دارند، رسید. با این حال بارزترین ویژگی ورک استیشن، “اشتراک‌گذاری منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری” است که رایانه‌های شخصی-حتی مدل‌های قدرتمند- از آن بی‌بهره‌اند.

حتما بخوانید: تفاوت ورک استیشن با کامپیوتر گیمینگ

راهنمای خرید ورک استیشن

راهنمای خرید ورک استیشن

با توجه به قیمت بالایی که ورک استیشن دارد، خرید و فروش Workstation استوک امری رایج است. اما پیش از خرید بهترین ورک استیشن باید چند نکته مهم را در نظر گرفت:

کاربری ورک استیشن برای شما شامل چه چیزهایی می‌شود؟

فراموش نکنیم که ورک استیشن یک سیستم فوق پیشرفته، گرانقیمت و بیش از حد قوی است که برای کارهای ویژه‌ای طراحی شده است. بسیاری از نیازهای عادی شرکت‌ها به کمک PCهای پیشرفته تأمین می‌گردد. بنابراین در نظر داشته باشید که اگر قصد خرید بهترین ورک استیشن دارید، نیاز واقعی به آن داشته باشید.

کدام برند مناسب‌تر است؟

با این که شرکت‌های مختلفی اقدام به عرضه ورک استیشن‌های قدرتمند می‌کنند، اما ورک استیشن‌های HP و DELL شاخص‌ترین برندهای بازار هستند. به خصوص اچ پی که چند نمونه از بهترین مدل‌های ورک استیشن را معرفی کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به HP Z840 اشاره کرد.

کانفیگ ورک استیشن مد نظر چگونه است؟

راهنمای خرید ورک استیشن

در نگاه کلی همه ورک استیشن‌ها قدرتمند و کاربردی هستند. اما ورک استیشن‌ها هم با مشخصات فنی مختلفی عرضه می‌شوند که متناسب با نیازهایتان باید خریداری شوند. تعداد پردازنده‌ها، فضای ذخیره‌سازی و حافظه‌های رم همگی در انتخاب ورک استیشن مناسب تاثیرگذارند.

خدمات پس از فروش ورک استیشن به چه صورت است؟

چه زمانی که یک ورک استیشن نو خریداری کنید و چه وقتی که کارکرده بخرید، در هر دو حالت خدمات پس از فروش آن اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد. چرا که Workstation با توجه به قیمت بالا و فشار کاری زیادی که تحمل می‌کند، احتمال آسیب دیدن آن وجود دارد(این به معنای خرابی کامل سیستم نیست) و گارانتی مطمئن می‌تواند ضامن خرید شما باشد.

خرید ورک استیشن استوک اچ پی

همان طور که پیش‌تر اشاره شد، خرید و فروش ورک استیشن دست دو به دلیل قیمت بالای آن رایج است و به خصوص ورک استیشن‌های اچ پی به دلیل کارایی و طول عمر خوبی که دارند، بیشتر از بقیه برندها مورد توجه قرار می‌گیرد.

اگر قصد خرید ورک استیشن کارکرده اچ پی دارید، حتما به تعداد پردازنده‌ و رم‌های آن دقت کنید و با مشخصات مدل New آن مقایسه کنید که کمتر نباشد. همچنین عمر هاردهای استفاده شده در ورک استیشن را نیز بررسی کنید که چقدر از آن‌ها باقی مانده. برای این کار نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید.

قیمت ورک استیشن HP

خرید بهترین ورک استیشن

ورک استیشن‌های اچ پی آن قدر تنوع در مدل و قیمت دارند که با بودجه‌های مختلف قابل خریداری هستند. سری Z ورک استیشن‌های اچ پی شامل مدل‌های اقتصادی، میان‌رده و حرفه‌ایست که شاخص‌ترین‌های آن سه مدل زیر است:

ورک استیشن HP Workstation Z600

با استفاده از پردازنده‌های زئون اینتل، دو چیپ گرافیکی و پشتیبانی از کارت‌های گرافیک AMD FirePro و Nvidia Quadro این مدل اقتصادی مناسب کارهای گرافیکی، تدوین و انیمیشن است.

HP Workstation Z800

استفاده از پردازنده سری Xeon 5500، رم ۱۹۲ گیگابایت، ۸ ترابایت فضا و کارت گرافیک Quadro FX5800 یا Tesla C1080 ورک استیشن Z800 را انتخابی ایده‌آل برای تدوین سینمایی یا رندرهای سنگین می‌کند.

ورک استیشن HP Workstation Z840

Z840 یک ورک استیشن قوی و گران قیمت است. این ورک استیشن مشخصات فنی خیره‌کننده‌ای دارد که آن را فقط و فقط برای کاربردهای بسیار حرفه‌ای مناسب می‌کند.

فروش ورک استیشن HP

ورک استیشن

مجموعه ماهان شبکه ایرانیان برترین مرجع خرید سرور، قطعات جانبی و ورک استیشن است که با بیش از ده سال سابقه بهترین گارانتی و خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان فروش ماهان شبکه ایرانیان و همچنین بررسی مدل‌های مختلف Workstation انتخابی مطمئن داشته باشید.

2 دیدگاه در “راهنمای خرید بهترین ورک استیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *