بررسی تخصصی

خرید سرور مناسب ماینینگ

خرید سرور مناسب ماینینگ

اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی در مورد خرید سرور مناسب ماینینگ داشته باشید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

ماینینگ چیست؟

ماینینگ (Mining) یا همان استخراج رمز ارز دیجیتال، امروزه یکی از مهم‌ترین پدیده‌های دنیای تکنولوژی است، که به شکل گسترده‌ای در جهان و ایران صورت می‌گیرد و با توجه به ارزش رو به افزایش آن پدیده ماینینگ نیز در حال بیشتر شدن است. در این بین ابزارهای استخراج نیز اهمیت روزافزونی پیدا کرده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها سرور است.

با توجه به گستردگی انواع سرورها و پیچیدگی فرآیند استخراج رمز ارز، برای خرید سرور مناسب ماینینگ باید بررسی کرد که کدام نوع از سرور برای استخراج رمزارز دیجیتال مناسب‌تر است و سپس به معرفی بهترین سرورهای مناسب ماینینگ می‌پردازیم.

بهترین سرور برای ماینینگ

خرید سرور مجازی برای ماینینگ

خرید سرور مناسب ماینینگ

خرید سرور مناسب ماینینگ

VPS نوعی از سرور مجازی است که دارای ویژگی‌های منحصر به فرد برای هاستینگ می‌باشد. از مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی از راه دور به سرور که امکان مدیریت آن را به سادگی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این مسئله به کمک کنترل پنل سرور صورت می‌گیرد.
  • وجود امکان میزبانی از وب‌سایت‌های متعدد، آن هم به شکلی که هیچ محدودیتی در کار نباشد. لازمه این میزبانی البته وجود منابع کافی است.
  • انتقال سریع و آسان اطلاعات به ماشین‌های مجازی دیگر و همچنین وجود قابلیت عیب‌یابی در سرور.
  • منابع بخش‌های مختلف سرور نظیر پردازنده، حافظه و هارد دیسک به صورت اختصاصی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید سرور اچ پی

آیا سرور مجازی برای ماینینگ مناسب است؟

اگرچه از سرور مجازی در ماینینگ به شکل گسترده‌ای استفاده می‌شود، اما سرور مجازی دارای اشکالاتی نیز هست که باعث می‌شود گزینه‌های دیگری نظیر استفاده از سرور اچ پی برای ماینینگ را نیز در نظر داشته باشیم.

نخستین چالش سرور مجازی در ماینینگ، احتمال بلاک‌شدن سرور است، که می‌تواند در فرآیند استخراج رمزارز آسیب جدی ایجاد کند. این مسدودسازی غالباً به دلیل استفاده بیش از حد از منابع صورت می‌گیرد که در ماینینگ احتمال رخ دادن آن زیاد است. چرا که برای داشتن هش ریت بالا در مقایسه با استخراج رمزارزهایی چون بیت کوین ممکن است از همه ظرفیت منابع استفاده کنید. سرور مجازی با ایجاد محدودیت در این زمینه مانع می‌شود و بدین شکل در عملیات استخراج رمزارز وقفه می‌افتد.

خرید سرور مناسب ماینینگ

خرید سرور مناسب ماینینگ

یکی دیگر از احتمالاتی که وجود دارد، این است که در سرور مجازی از پردازنده‌های گرافیکی مخصوص استفاده نشود، که با توجه به نقش مهم پردازنده‌های گرافیکی در ماینینگ، این مسئله هم به استخراج رمزارز آسیب جدی وارد می‌کند. در واقع اگر از پردازنده‌های گرافیکی مخصوص ماینینگ استفاده نشود، برای افزایش هش ریت ناچار خواهید بود که از تمام توان منابع استفاده کنید که باعث ایجاد آسیب جدی به سخت‌افزار سرور می‌شود.

با وجود ایرادات مهمی که سرور مجازی در ماینینگ دارد و وجود رمزارزهایی نظیر چیا که برای استخراج نیازمند سرورهای فیزیکی هستند، گزینه جایگزین برای سرورهای مجازی، استفاده از سرورهای مناسب ماینینگ اچ پی است، که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

استخراج رمز ارز دیجیتال با سرور HP

سرورهای اچ پی همواره به عنوان قدرتمندترین سرورهای جهان شناخته می‌شوند، که کاربرد گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله ماینینگ دارند. از طرفی همان‌طور که پیشتر اشاره شد، بعضی رمزارزها نظیر چیا به دلیل نوع خاص پیکربندی و شیوه محاسبه اطلاعات در آن‌ها باید روی سرورهای رایانه استخراج شوند. از این رو استفاده از سرورهای اچ پی در ماینینگ به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رمز ارز چیا از یک الگوریتم خاص و قوی به نام PoS بهره می‌برد که بر اساس آن به جای استفاده از پردازنده‌ها، این فضای ذخیره‌سازی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد که در نتیجه مصرف انرژی در استخراج این رمزارز به شدت کاهش می‌یابد. از این رو به چیا لقب بیت‌کوین سبز داده شده است.

استخراج رمز ارز دیجیتال با سرور hp

استخراج رمز ارز دیجیتال با سرور hp

از آن جا که در رمزارزی مثل چیا هارد دیسک پایه اصلی برای استخراج است، بنابراین می‌توان به راحتی گفت که مهم‌ترین ویژگی سرور مناسب ماینینگ چیا هارد دیسک می‌باشد. اگرچه می‌توان از هر نوع هارد دیسک برای استخراج چیا استفاده کرد، اما بهترین عملکرد سرور برای این رمزارز را می‌توان در صورتی دید که از هارد دیسک نوع NVMe استفاده شود.

نباید فراموش کرد که ظرفیت هارد دیسک نیز در استخراج رمزارز تاثیر بسزایی دارد. اما مهم‌تر از آن، قدرت هارد دیسک است و به همین خاطر بهتر است از بهترین مدل‌های هارد دیسک برای این کار استفاده کرد. یکی از کارهایی که می‌توان برای بهره‌مندی همزمان از ظرفیت و سرعت انجام داد، استفاده از دو نوع هارد دیسک برای استخراج رمزارز است. بدین صورت که از یک هارد دیسک HDD برای ذخیره‌سازی پلات چیا و از هارد NVMe برای ساخت پلات چیا استفاده کرد. بهتر است حداقل ظرفیت برای هارد SSD از نوع NVMe یک ترابایت و برای هارد HDD شش ترابایت باشد.

هرچقدر ظرفیت هارد دیسک‌های سرور بیشتر باشد، مصرف انرژی سرور نیز کمتر خواهد بود. مدل‌های بالاتر سرورهای اچ پی به طور کلی مصرف انرژی کمی دارند و با استفاده از هارد دیسک‌های مناسب برای استخراج رمزارز چیا این مصرف کمتر نیز می‌شود.

حتما بخوانید: انواع سرور HP

بهترین سرور مناسب ماینینگ

اگر قصد خرید سرور مناسب ماینینگ با بودجه حدودا پنجاه میلیونی دارید، بهترین گزینه برای شما سرور HPE ProLiant DL380 G8 8LFF است. این سرور از دو پردازنده Intel Xeon E5-2650v2 و چهار حافظه رم HP 8GB DDR3-10600 ECC Smart Memory بهره می‌برد که در مجموع 32 گیگابایت رم خواهید داشت.

خرید سرور برای استخراج Mining

خرید سرور برای استخراج Mining

این سرور می‌تواند از هارد دیسک Samsung NVMe 500GB M2 و HP 4TB 3.5 inch LFF استفاده کند که آن را کاملا مناسب استخراج رمزارز می‌کند. البته که مشخصات فنی این سرور قابل تغییر است و امکان افزایش قدرت آن هم وجود دارد.

قیمت انواع هارد سرور HP

اما در محدوده قیمت 100 میلیون، سرور مدل HPE ProLiant DL380 G9 12LFF مناسب‌ترین گزینه است. این سرور دو پردازنده Intel Xeon E5-2650v4 دارد، که در کنار 32 گیگابایت حافظه رم DDR4-2133 ECC Smart Memory سرعت و کیفیت فوق‌العاده‌ای را رقم می‌زند. این سرور هم از دو نوع هارد دیسک Samsung NVMe 500GB M2 و HP HDD 4TB 3.5inch پشتیبانی می‌کند، که ظرفیت ذخیره‌سازی آن قابل افزایش است.

خرید سرور برای استخراج Mining

در خرید سرور مخصوص ماینینگ توجه داشته باشید که اگرچه استفاده از سرورهای مجازی یک گزینه معمول است، اما با توجه به مشکلاتی که این نوع سرورها دارند، بهتر است، سرورهای فیزیکی نظیر مدل‌هایی که معرفی شد، در نظر گرفته شوند. فرآیند استخراج رمزارز در عین سودآور بودن مستلزم دانش و هزینه‌های فراوان است که مهم‌ترین آن هم در بخش انتخاب سرور مناسب ماینینگ برای خرید می‌باشد.

اگر قصد خرید سرور مناسب برای ماینینگ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل خرید حتما با کارشناسان فروش ماهان شبکه ایرانیان تماس گرفته و مشاوره‌های کاربردی را دریافت کنید. انتخاب سرور مناسب اچ پی برای استخراج رمز ارز شاید سخت به نظر برسد، به همین دلیل مشاوره با افراد با تجربه در این حوزه قطعا مفید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *